Købebetingelser for Sana Pharma Danmark ApS

Sidst opdateret april 2025.

Aftalevilkår er opdateret og vil få virkning for alle indgåede aftaler og nye aftaler.


Sælger er:
Sana Pharma Danmark ApS
Svanevej 22, 2400 København NV
Telefon: +45 89 88 10 27
E-mail: kundeservice@sanapharmadanmark.dk

CVR nr. 42433381

Sana Pharma Danmark er et firma som sælger kosttilskud, medicinsk udstyr og håndkøbsmedicin.

Sana Pharma Danmark er et datterselskab til Sana Pharma Medical AS.

Sælger bliver i det følgende nævnt som: ”Sana Pharma Danmark”, ”selskabet”, ”vi” eller ”os”

Køber er:
Den person, der er angivet som køber i ordren, uanset salgskanal, og herefter benævnes “du”, “dig”, “din”, “dit”, “forbrugeren” eller “kunden”. Personen skal være fyldt 18 år for at blive kunde hos os.

Abonnement
Sana Pharma Danmark sælger produkterne via abonnement. Hyppigheden af abonnement afhænger af produktet, normalt med første levering som beskrevet under punktet ”levering” og i henhold til den valgte leveringsfrekvens. Abonnementet er uden bindingsperiode og kan opsiges når det ønskes.

Hvis abonnementet ønskes opsagt kan det opsiges indtil næste forsendelse er behandlet.

Der kan forekomme ændringer i produktet, leveringsform eller leveringsfrekvens. Meddelelse om ændringer udsendes i god tid før ændringerne træder i kraft. Mindre ændringer, for eksempel ændret emballage, vil ikke blive varslet ud over information på vores hjemmesider. Du kan også vælge selv at lave ændringer i de faste leverancer, se mere herom i punktet nedenfor.

Abonnement kan nægtes af forskellige årsager, som forsøg på bedrageri, manglende kreditværdighed og lignende.

Når du tilmelder dig, vil der blive fulgt op på e-mail for at sikre, at du er tilfreds med vores produkt. Ved at tegne abonnementet accepterer du automatisk dette.

Leveringsomfang
Under disse betingelser køber kunden varen/varerne, som er beskrevet i ordrebekræftelsen sendt på e-mail.

Levering
Forsendelsen af varer foregår med PostNord. Leveringstiden er normalt mellem 3-5 hverdage fra bestillingstidspunktet. Du modtager herefter nye forsendelser i takt med den aftalte leveringsfrekvens.

Ved større eller flere bestillinger kan det ske, at forsendelsen skal afhentes på posthuset grundet størrelse og vægt.

Der kan forekomme ændringer i produkter, leveringsform og leveringsfrekvens. Meddelelse om ændringer udsendes i god tid før ændringerne træder i kraft. Mindre ændringer, for eksempel ændret emballage, vil ikke blive varslet ud over information på vores hjemmesider.

Hvis produkterne sendes som pakke, er PostNord ansvarlig for at sende en forsendelsesmeddelelse. Posten udsender en påmindelse, hvis du glemmer at afhente en bestilt pakke. Hvis du stadig ikke afhenter pakken inden den angivne dato, vil den blive sendt retur til os. Uafhentede ordrer på pakkeafhentningsstedet kan have en returomkostning svarende til de gældende takster.

Risiko for varen
Risikoen for varen overgår til kunden ved modtagelse af pakken med pakkefirmaet eller ved afhentning på pakkemodtagelsesstedet. Undlader kunden at overtage varen på leveringsstedet, overgår risikoen til kunden, når leveringstidspunktet er nået, såfremt denne er bekendt med eller burde være bekendt med, at varen er stillet til rådighed på leveringstidspunktet.

Ret til klage
Fuld reklamationsret gives i henhold til gældende lovgivning for alle fejl og mangler ved produktet. Reklamationsretten er begrænset til produktets holdbarhedsdato som angivet på emballagen, forudsat at korrekt opbevaring er fulgt. Køber skal under alle omstændigheder reklamere inden for rimelig tid efter, at manglen er opdaget. Ved reklamationer, fejl og mangler dækkes eventuelle fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at gøre brug af klageretten eller har spørgsmål til reklamationer, skal du kontakte Kundeservice; kundeservice@sanapharmadanmark.dk.

Fortrydelses- og returret
På alle produkter, undtagen lægemidler, er du beskyttet af fortrydelsesloven og har 14 dages ubetinget fortrydelsesret fra den dag, du modtager varerne. Fortrydelsesretten betyder, at du har ret til at fortryde købet af et uåbnet produkt og returnere varen. For at fortrydelsesretten kan benyttes, skal varen returneres til os i samme mængde og stand, som du modtog den. Hvis varens værdi er nedsat mere end nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, skal du dække dette værditab. For at gøre brug af returretten skal du kontakte Kundeservice (kundeservice@sanapharmadanmark.dk.) senest 14 dage efter modtagelse af varen.

Mulighed for afbestilling
Du kan til enhver tid kontakte kundeservice for at opsige den faste forsendelse, ved at sende en mail til: kundeservice@sanapharmadanmark.dk .

Ansvar for mangler
Er leverancen mangelfuld, og lovens øvrige betingelser er opfyldt, kan kunden kræve at ordren bliver opretholdt, genlevering, prisafslag, annullering eller erstatning. Vi har ret til at tilbyde levering af oprindelig ordre eller genlevering, hvis dette sker uden forsinkelse. Såfremt virksomheden sørger for en sådan opretholdelse eller genlevering i henhold til forbrugerkøbeloven, kan der ikke kræves prisnedslag eller annullering af købet. Vi følger forbrugerkøbelovens bestemmelser.

Priser
Vores priser er i danske kroner og inklusive moms. Prisen på produktet kan variere afhængigt af salgskanal, distribution og specialtilbud. Priserne gælder indtil de ændres. Ved faste leverancer udsendes varsel om prisændringer i god tid før ændringerne træder i kraft.

Porto og ekspeditionsgebyrer
Porto og ekspeditionsgebyrer tillægges hver forsendelse efter gældende takster, medmindre andet er aftalt. Uafhentede ordrer på pakkeafhentningsstedet kan have en returomkostning svarende til pakketjenestens gældende takster.

Betaling
MobilPay – Kortbetaling
Du kan betale med Visa og Mastercard. Din korttransaktion sendes krypteret gennem Stripe, som er vores udbyder af kortbetalingsløsninger. Det betyder, at du trygt kan betale uden at være bange for, at dine kortoplysninger kommer på afveje.

Hvis du ønsker at bruge MobilPay betaling, gemmer vi ikke dine kortoplysninger ud over at henvise til dem med en identifikator. Du kan læse mere om MobilPay’s privatlivsvilkår her: https://mobilepay.dk/hjaelp/gdpr

Sana Pharma Danmark gemmer ikke dit kortnummer, og det samlede beløb trækkes direkte på din konto. Er vi udsolgt af en eller flere varer, refunderes beløbet.

Kundeservice
For at kunne tilbyde den bedste service er kundeservice blevet outsourcet til Sana Pharma Medical.

For information om vores klager og kompensationsordninger i forbindelse med klager og/eller fortrydelsesret, kontakt kundeservice. Ændring eller opsigelse af abonnement: kontakt kundeservice. Du kan kontakte kundeservice på e-mail: kundeservice@sanapharmadanmark.dk eller telefon: +45 89 88 10 27

Tvist
Aftalen er underlagt dansk lov. Tvister mellem parterne skal løses gennem forhandlinger. Hvis forhandlinger ikke lykkes, skal tvisten indbringes for de almindelige domstole. Det juridiske værneting er Københavns byret.

Forbehold og ansvarsbegrænsninger
Ved køb af kosttilskud læs på pakningen og ved medicin – læs indlægssedlen omhyggeligt inden brug.

Vi tager forbehold for produktionsafbrydelser eller forkerte priser forårsaget af omstændigheder uden for vores kontrol, herunder tekniske problemer inkluderet, men ikke begrænset til, strømafbrydelser, overbelastning og sabotage.

Vi tager desuden forbehold for trykfejl, prisfejl, merværdi og andre afgiftsændringer samt leveringsproblemer.

Vi er ikke ansvarlige for forkert brug af produkter. Følg den anbefalede dosis på pakken. Kontakt din læge eller apotek, hvis du har spørgsmål.

Sana Pharma Danmark forbeholder sig retten til at overføre sine rettigheder og forpligtelser i henhold til denne aftale til en anden part.

Ændring af vilkår
Betingelserne kan ændres på grund af særlige behov og/eller offentlige ændringer eller påbud, der påvirker disse vilkår og betingelser. I så fald indebærer aftalen mellem parterne, at du accepterer de opdaterede købsbetingelser. Nye vilkår vil blive annonceret på vores hjemmeside i kombination med udsendelse af de nye vilkår sammen med den første ordinære forsendelse.

Vilkår for e-handel ved manglende levering
På købstidspunktet vil du blive informeret om en forventet leveringstid, fra ordren er afsendt. Hvis vi ikke kan levere inden for den aftalte tid, pga. f.eks. manglende produkter, vil du blive informeret om årsagen til forsinkelsen og få en ny forventet leveringstid. Du har herefter ret til at afvente produkterne, at fortryde købet uden beregning eller kræve erstatningsvarer fra Sana Pharma Danmark ApS.